e-Doręczenia Certum – Twoja skrzynka na elektroniczne listy polecone

e-Doręczenia Certum służą do odbierania i wysyłania elektronicznych listów poleconych do urzędów, firm i osób fizycznych. Obsługa skrzynki e-Doręczeń Certum jest prosta i wygodna. Sprawdź!


Zakładam bezpłatną skrzynkę Loguję się

Dlaczego warto wybrać adres i skrzynkę e-Doręczeń Certum?

Spełnienie wymagań ustawy

Używasz tej samej skrzynki do komunikacji z sektorem publicznym (bez opłat) i biznesem

Bezpieczeństwo przesyłek

Masz pewność identyfikacji nadawcy i odbiorcy e-Doręczeń oraz dowody wysłania, otrzymania oraz odczytania każdej przesyłki

Oszczędności operacyjne

Eliminujesz koszty obsługi i wysyłki papierowej korespondencji oraz dbasz o środowisko

Wybierz swoją skrzynkę do e-Doręczeń

Wysyłaj i odbieraj elektroniczne listy polecone z dowolnego miejsca 24/7

Free

4 GB

  • 1 użytkownik
  • Wysyłka do administracji publicznej  bez opłat
  • 0 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 1 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk  
  • Powiadomienia e-mail
  • Powiadomienia SMS 

Bezpłatna
 

Wybieram
Standard

10 GB

  • 5 użytkowników
  • Wymiana przesyłek z administracją publiczną bez opłat
  • 100 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 20 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk  
  • Powiadomienia e-mail 
  • Powiadomienia SMS 

już od 149 PLN netto / rok
409 PLN netto / 3 lata

Wybieram
 Premium

50 GB

  • 50 użytkowników
  • Wymiana przesyłek z administracją publiczną bez opłat
  • 300 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 20 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk  
  • Powiadomienia e-mail 
  • Powiadomienia SMS

już od 399 PLN netto / rok
999 PLN netto / 3 lata

Wybieram
 Enterprise

Integracja przez API

e-Doręczenia zintegrujesz z dowolnym systemem zarządzania dokumentami elektronicznymi. Twój system łączy się przez API z infrastrukturą Certum. Jest to rozwiązanie dla największych firm

Wybieram

4 GB

  • 1 użytkownik
  • Wysyłka do administracji publicznej  bez opłat
  • 0 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 1 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk  
  • Powiadomienia e-mail
  • Powiadomienia SMS 
Bezpłatna
 

10 GB

  • 5 użytkowników
  • Wymiana przesyłek z administracją publiczną bez opłat
  • 100 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 20 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk  
  • Powiadomienia e-mail 
  • Powiadomienia SMS 
już od 149 PLN netto / rok
409 PLN netto / 3 lata

50 GB

  • 50 użytkowników
  • Wymiana przesyłek z administracją publiczną bez opłat
  • 300 Liczba przesyłek do firm i osób fizycznych w abonamencie
  • Zakup dodatkowych przesyłek do firm i osób fizycznych
  • 20 Maksymalna liczba jednoczesnych adresatów
  • Eksport przesyłek na dysk  
  • Powiadomienia e-mail 
  • Powiadomienia SMS
już od 399 PLN netto / rok
999 PLN netto / 3 lata

Integracja przez API

e-Doręczenia zintegrujesz z dowolnym systemem zarządzania dokumentami elektronicznymi. Twój system łączy się przez API z infrastrukturą Certum. Jest to rozwiązanie dla największych firm

Jak założyć skrzynkę e-Doręczeń Certum?

Aby założyć skrzynkę e-Doręczeń, masz do wyboru kilka metod – zarówno online, jak i osobiście.

  1. W Punkcie Partnerskim – Znajdź najbliższy punkt partnerski Certum. Kliknij, aby wyświetlić mapę

  2. Z aplikacją mObywatel lub e-dowodem – Użyjesz ich do potwierdzenia swojej tożsamości

  3. Mam podpis kwalifikowany – Podpiszesz nim wniosek o założenie skrzynki.
    (Ta metoda nie obsługuje podpisu jednorazowego).

Zobacz, jak nadać przesyłkę

Oto jak możesz nadać przesyłkę w prostych krokach

  1. Zaloguj się do skrzynki i kliknij Nowa przesyłka.

  2. Wskaż adresata, stwórz temat i treść. Dodaj załącznik, jeżeli potrzebujesz.

  3. Wybierz tryb nadania przesyłki i kliknij Nadaj.

Jak przenieść
adres e-Doręczeń do Certum?

Jak przenieść adres e-Doręczeń z innej firmy do Certum?

Jeśli masz już adres e-Doręczeń (ADE) od Poczty Polskiej, możesz przenieść go do Certum. (Przenoszenie dotyczy obowiązkowego adresu e-Doręczeń)

  1. Zaloguj się do Panelu Certum i rozpocznij konfigurację nowej skrzynki e-Doręczeń

  2. Jeśli już masz już adres e-Doręczeń (ADE), system zaproponuje przeniesienie go do Certum

  3. Certum przejmie Twój adres e-Doręczeń i założy dla Ciebie nową skrzynkę bez przeniesienia przesyłek z poprzedniej

Od kiedy i kogo obowiązują e-Doręczenia?

Harmonogram obowiązkowego założenia skrzynki do e-Doręcze określa Ustawa o doręczeniach elektronicznych

Od 01.01.2025 r.

  • Zawody zaufania publicznego: adwokat, radca prawny, doradca podatkowy i restrukturyzacyjny, rzecznik patentowy, notariusz.
  • Organy administracji rządowej, jednostki samorządu terytorialnego oraz ZUS, KRUS, NFZ oraz urzędy kontroli państwa.

Od 01.04.2025 r.

  • Podmioty niepubliczne wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) przed 01.10.2024 r.

Od 01.10.2026 r.

  • Podmioty niepubliczne wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) na dzień 31.12.2024 r.

Od 01.10.2029 r.

  • Sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna.

Od 01.01.2025 r.

  • Zawody zaufania publicznego: adwokat, radca prawny, doradca podatkowy i restrukturyzacyjny, rzecznik patentowy, notariusz.
  • Organy administracji rządowej, jednostki samorządu terytorialnego oraz ZUS, KRUS, NFZ oraz urzędy kontroli państwa.

Od 01.04.2025 r.

  • Podmioty niepubliczne wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) przed 01.10.2024 r.

Od 01.10.2026 r.

  • Podmioty niepubliczne wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) na dzień 31.12.2024 r.

Od 01.10.2029 r.

  • Sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna.

Najpopularniejsze pytania

Czy są e-Doręczenia dla osób fizycznych?

Tak. Do założenia skrzynki wystarczy PESEL i ukończone 18 lat.

Co to jest baza adresów elektronicznych (BAE)?

Baza Adresów Elektronicznych jest rejestrem publicznym. Prowadzi ją i zarządzą nią minister właściwy ds. informatyzacji. W BAE są adresy skrzynek do doręczeń elektronicznych (ADE). Dostęp do Bazy Adresów Elektronicznych mają wyłącznie korzystający z usług doręczeń elektronicznych.

Co to jest ADE?

ADE to skrót od adres do doręczeń elektronicznych. Jest niezbędny do wysyłania i odbierania e-Doręczeń. Jest to unikalny i jednoznacznie przypisany do adresata i nadawcy adres, który wymaga potwierdzenia tożsamości właściciela podczas jego zakładania.

Struktura ADE wygląda następująco:

AE:PL-XXXXX-XXXXX-YYYYY-ZZ
·     AE– rodzaj identyfikatora oznaczający adres elektroniczny
·     PL– kod kraju zgodnie ze standardem ISO 3166
·     X– cyfra
·     Y– litera
·    ZZ – cyfry oznaczające sumę kontrolną
Przykładowy adres: AE:PL-12345-67890-ABCDE-12

Ile można mieć adresów ADE?

Jeden podmiot ma jeden adres ADE. Wyjątkiem są adwokaci, notariusze, radcy prawni, którzy mogą mieć dodatkowy adres na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej bądź wykonywania zawodu albo czynności służbowych.

Czy ADE to adres e-mail?

Nie. Adres do doręczeń elektronicznych nie jest adresem e-mail. ADE działa wyłącznie w systemie rejestrowanych doręczeń elektronicznych (RDE) i gwarantuje tożsamość jego właściciela.

Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania skrzynki e-Doręczeń Certum w przypadku składania wniosku na firmę (CEiDG, KRS) lub dla osób wykonujących zawód zaufania publicznego?

Poniżej wyszególnione zostały konieczne dokumenty, które są wymagane w procesie wnioskowania o skrzynkę e-Doręczeń Certum w zależności od typu skrzynki i roli wnioskodawcy:

  • pełnomocnictwo (o założenie skrzynki lub zmianę właściciela)

Gdy wnioskujemy o skrzynkę e-Doręczeń dla podmiotu prawnego w roli wnioskodawcy: pełnomocnik.

Pełnomocnictwo jest uzupełniane automatycznie danymi z wniosku o skrzynkę e-Doręczeń, więc jest ono w procesie przygotowywane i gotowe do pobrania i podpisania.

  • odpis CEIDG z danymi niejawnymi (taki odpis może pobrać tylko właściciel firmy)

Gdy wnioskujemy o skrzynkę e-Doręczeń w roli wnioskodawcy: właściciel działalności gospodarczej.
Gdy wybieramy typ skrzynki: działalność gospodarcza wpisana do CEIDG.

  • legitymacja zawodowa

Gdy wnioskujemy o skrzynkę e-Doręczeń (w ścieżce wnioskowania z certyfikatem kwalifikowanym) w roli wnioskodawcy: osoba wykonująca zawód zaufania publicznego.
Gdy wybieramy typ skrzynki: osoba wykonująca zawód zaufania publicznego.

Co określa Ustawa o doręczeniach elektronicznych z 18 listopada 2020?

Ustawa określa m.in.:

  • Zasady doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (purde) i publicznej usługi hybrydowej (puh);
  • Zasady i warunki świadczenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej;
  • Zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (kurde) do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi.

W jaki sposób mogę zweryfikować e-przesyłki i e-dowody z przesyłek?

Wszystkie dowody, które dotyczą przesyłki obsługiwanej przez system e-Doręczenia Certum zweryfikujesz w bezpłatnej usłudze pod adresem: edoreczenia.certum.pl/weryfikacja

Kwalifikowani dostawcy usług (KDU) - e-Doręczenia

Certum (Asseco Data System) jest jednym z kwalifikowanych dostawców usługi (KDU) czyli podmiotem, który uzyskał uprawnienia kwalifikowanego dostawcy rejestrowanego doręczenia elektronicznego i został wpisany do rejestru dostawców usług zaufania.
Czytaj więcej: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/kwalifikowani-dostawcy-uslug-kdu

Jak przenieść adres do e-doręczeń (ADE) do Certum (Asseco)?

Jeśli masz już adres e-Doręczeń (ADE), możesz przenieść go do Certum. Przenoszenie dotyczy obowiązkowego (ujawnionego w Bazie Adresów Elektronicznych) adresu do e-Doręczeń.

Aby przenieść adres do e-doręczeń (ADE) do Certum, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Zaloguj się do panel.certum.pl i rozpocznij wniosek o nową skrzynkę.
  2. System wykryje, że masz już adres e-doręczeń (ADE) i zaproponuje przeniesienie go do Certum. W przypadku osób fizycznych i zawodów zaufania publicznego może pojawić się krok, w którym prosimy o podanie ADE, co przyspieszy proces przenoszenia
  3. Certum przejmie zarządzanie Twoim adresem e-doręczeń i założy dla Ciebie nową skrzynkę e-doręczeń bez przeniesienia zawartości (przesyłek) z poprzedniej.

Jeśli masz już adres e-doręczeń od innego dostawcy, możesz go przenieść do Certum, postępując zgodnie z powyższymi krokami.

Pomożemy Ci wybrać

_map_blue

Największa sieć partnerów

Uzyskaj poradę w każdym regionie Polski

Znajdź doradcę
_phone_orange

Poradź się Konsultanta

Uzyskaj odpowiedź od naszych Konsultantów

Skontaktuj się z nami